Wijn als aanknopingspunt. Dat alcohol weer zo nodig het verbindende element moet zijn. Het zal eens niet.
Laatst was ik nog blij verrast dat ik een vrouw kon boeien met gesprekken over wijn. Minder blij werd ik van haar teken van afwezigheid: aandacht die gegrepen werd door toenadering van een nerd.
Hopelijk weet ik jouw aandacht langer vast te houden.
Ik hou ook van een mooi glas wijn. Ik geniet pas echt als mijn aanrecht vol kristal, beroerd door het koord van het gordijn, welhaast muziek voortbrengt.
Nu begrijp ik het pas echt. Je noemt wijn als eerste vrijetijdsbesteding, in je lijst met favoriete boeken staan twee wijnboeken, je zoekt een man die van een mooi glas wijn houdt, je drinkt vaak, en je nickname is druif. Dat kan geen toeval zijn.
Hier zit het de laatste tijd een beetje tegen qua wijn. De overheerlijke lycheesmaak van de Gewurztraminer ging net iets te snel vervelen, de Pouilly Fume kon zijn verwachtingen niet waarmaken, de Bordeaux Superieur had net iets te lang gelegen en de Spaanse rosé was net iets tezeer een Spaanse rosé. Toch maakt de herinnering aan die Ribera del Duero of die mix van Monastrell, Cabernet en Tempranillo veel goed. Het wordt weer hoog tijd voor een Châteauneuf.
Maargoed, jij hebt ´t niet alleen maar over wijn, dan zal ik dat ook niet doen. Je bent op zoek naar interessante mensen, die origineel zijn en een duidelijke mening hebben. Op het internet is inderdaad de kans het grootst dat je mij ontmoet. Al weet ik niet of ik een duidelijke mening heb, omdat ik me niets kan voorstellen bij geen duidelijke mening.
Rest alleen nog je behoefte aan een lekker bekkie. Dat is in handen van het spel der hormonen gespeeld op jouw terrein. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Groeten,
Mark
PS. Bij het tot stand komen van dit stuk is geen wijn geconsumeerd. Juist om te kunnen afsluiten met een boeiende tegenstrijdigheid.
zondag 31 augustus 2008
Wauw
Eindelijk iemand waarvan de persoonlijkheid niet samenvalt met sporten, tv series en het kenmerk filmpje-pakken. Je weet wat je wil, schrijft niet in meta, en toont jezelf in deze zinnen. Wat een mooi en kloppend verhaal heb je geschreven.
Dat maakt me erg nieuwsgierig. Ik zou graag een gesprek met je voeren. Kijken of het tempo en diepgang de tijd overwinnen. Ervaren of toenadering passie wordt.
Ik geloof in de kracht van het moment, in elkaar ontmoeten, en meteen begrijpen. Dat kun je afdoen als een klassiek romantische gedachte, een stereotiep. Het kan ook waarheid worden, als je openstaat voor vervoering door deze gedachte. Is het niet allemaal een kwestie van (durven te) geloven?
Dat klinkt wellicht wat hard van stapel, maar laat je niet afschrikken door de prikkelingen die ik graag uitdeel. Uitgesproken hebben mijn woorden reeds dezelfde verstoring gebracht als sporen in verse sneeuw. Door onomkeerbaarheid gedoemd om van te genieten.
Groeten,
Mark
Dat maakt me erg nieuwsgierig. Ik zou graag een gesprek met je voeren. Kijken of het tempo en diepgang de tijd overwinnen. Ervaren of toenadering passie wordt.
Ik geloof in de kracht van het moment, in elkaar ontmoeten, en meteen begrijpen. Dat kun je afdoen als een klassiek romantische gedachte, een stereotiep. Het kan ook waarheid worden, als je openstaat voor vervoering door deze gedachte. Is het niet allemaal een kwestie van (durven te) geloven?
Dat klinkt wellicht wat hard van stapel, maar laat je niet afschrikken door de prikkelingen die ik graag uitdeel. Uitgesproken hebben mijn woorden reeds dezelfde verstoring gebracht als sporen in verse sneeuw. Door onomkeerbaarheid gedoemd om van te genieten.
Groeten,
Mark
donderdag 28 augustus 2008
Lief kopje (1)
Dat is een lief kopje, en een mooie glimlach!
Toen ik je profiel las zag ik er meteen het nut van in: m'n tuin is een rotzooi, het konijnehok moet worden opgeknapt en mijn keuken schreeuwt om aandacht (en m'n buik om lekker eten).
Nu vraag ik me af of ik het volhou als de tegenprestatie het kijken naar wanhopige huisvrouwen is. Ik denk dat ik gillend wegren.
Los daarvan ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar je. Zie jij een link?
Groeten,
Mark
Toen ik je profiel las zag ik er meteen het nut van in: m'n tuin is een rotzooi, het konijnehok moet worden opgeknapt en mijn keuken schreeuwt om aandacht (en m'n buik om lekker eten).
Nu vraag ik me af of ik het volhou als de tegenprestatie het kijken naar wanhopige huisvrouwen is. Ik denk dat ik gillend wegren.
Los daarvan ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar je. Zie jij een link?
Groeten,
Mark
Cirkelzagen en touwtjetrekken
Het cirkelzagen, touwtjetrekken en borduren volg ik prima. En dat nachtenlang kletsen klinkt ook goed. Waar heb je het graag over dan? En wat lees je?
Ik ben nieuwsgierig.
Groeten,
Mark
dinsdag 19 augustus 2008
Liegen (2)
Ik was aangenaam verrast door je profiel, zoiets kom ik eigenlijk nooit tegen. Wat je schrijft is erg herkenbaar. Je vindt alles interessant, weet veel, doet veel, bent niet bang om te leren, en overall klinkt het no-nonsense. Dat maakt je zeer interessant. Ik heb meteen gereageerd in afwachting van je aandacht.
Toch jammer dat ik geen berichtje heb teruggekregen. Ik zou graag met je willen spreken. Ik ben nieuwsgierig naar onze gesprekken.
Misschien heb ik je afgeschrikt met het woord liegen, gebruikt in een ongelukkige context. Wees niet bang, dat sloeg slechts op de noodzaak van het brein om zichzelf voor de gek te houden. Ik leg het je graag uit.
Nou, dan ga ik nu maar weer lekker wachten op antwoord*
Groeten,
Mark
* Humor van zender en ontvanger liggen vaak niet op 1 lijn. De grappig bedoelde ondertoon moet niet worden verward met een signaal van wanhoop of hopeloosheid.
Toch jammer dat ik geen berichtje heb teruggekregen. Ik zou graag met je willen spreken. Ik ben nieuwsgierig naar onze gesprekken.
Misschien heb ik je afgeschrikt met het woord liegen, gebruikt in een ongelukkige context. Wees niet bang, dat sloeg slechts op de noodzaak van het brein om zichzelf voor de gek te houden. Ik leg het je graag uit.
Nou, dan ga ik nu maar weer lekker wachten op antwoord*
Groeten,
Mark
* Humor van zender en ontvanger liggen vaak niet op 1 lijn. De grappig bedoelde ondertoon moet niet worden verward met een signaal van wanhoop of hopeloosheid.
vrijdag 15 augustus 2008
Echt heel slim (1)
Zo lees ik het graag: hij moet écht heel slim zijn! Dat trekt alleen maar mannen die zichzelf overschatten, en dat doe ik graag. Zullen we het danmaar over manipulatie, beelden, liegen om te leven, gedrag, wereldeconomie, politiek, design, wijn, mensen of literatuur hebben?
Mark
Mark
Waar zullen we het eens over hebben
Vrouwen maken zich het meest zorgen over hun uiterlijk op hun 28e. Komt dat door de verleiding tot onzekerheid, verkocht als zelfvertrouwen op tv?
Vissen worden geslacht met verdoving. Is dat het lot van de rationele mens, genoodzaakt lijden te verbreden naar organismen niet in staat pijn te communiceren, met zintuiglijk waarneembare signalen?
Wordt de mens gedreven door erkenning en moraal, gevangen in zijn eigen onschuld?
Vissen worden geslacht met verdoving. Is dat het lot van de rationele mens, genoodzaakt lijden te verbreden naar organismen niet in staat pijn te communiceren, met zintuiglijk waarneembare signalen?
Wordt de mens gedreven door erkenning en moraal, gevangen in zijn eigen onschuld?
donderdag 7 augustus 2008
Denken en natuur
Denken en natuur, dat is een mooie combinatie! Zo te lezen ben je iemand die weet wat hij wil, en die niet zomaar iets doet. Bewustzijn kan ik erg waarderen.
Ik ben een ongecompliceerd man die nodeloos ingewikkeld kan zijn. Maar dat hoeft niet perse. Zin in een ervaring?
Groeten,
Mark
Mooie voetjes
Je gebruik het woord passie bovengemiddeld vaak. Daarachter schuilt vast een eigen passie voor passie. Heel goed, want zonder passie wordt elke handeling zo willekeurig.
Je hebt mooie voetjes.
En dat een relatie een aanvulling in plaats van een invulling moet zijn ben ik volkomen met je eens. Vraag blijft natuurlijk hoe je een relatie dan moet invullen?
Groeten,
Mark
Piano
Leuk dat je piano speelt, dat heeft me altijd gefascineerd. Zo vlug met je vingers bewegen. Wat mooi dat mensen worden geraakt door jouw raam met muziek uit jouw handen gevloeid. Dat is bijzonder.
Groeten,
Mark
Abonneren op:
Posts (Atom)
